Oldtimes





Medeltidsmarknad på gotland. En riktigt mysig tid. Gammla kläder i linne tyg, förkläden, små hattar, skinn och läder, handsydda skor, skor med bjällror. Väldigt trevligt i alla fall att strosa runt i Visby då. När jag var liten så brukade jag också strosa tunt i medeltidskläder. Rosa och lila sådana om jag minns rätt. Mina kusiner hade också klänningar så där gick vi omkring och smälte in i mänden. Nu mera blir det vanliga kläder, men det tar inte bort veckans charm. Alla dessa små godsaker. Brända mandlar, kanderade äpplen, knäck klubbor, nybaktbröd. Mmm, smaskens. Charmerande vecka i alla fall. /H

Kommentarer
Postat av: J.

Åh vad mysigt! :D

2008-08-28 @ 20:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0